08 January 2011

MAK DAN MAMA

Assalamualaikum 



mungkin dia menulis sebab jari-jamari...he! tapi bukan jejari runcing

Seryesli...dia punya syarat-syarat memang panjang-panjang
tapi telah di pendekkan oleh Amoy
jangan marah Amoy laju-laju ah Bro nanti Amoy tak jadi melawat Sandakan. sob. sob. 

  1. Update blog tentang mama 
  2. Letak header dan link 
  3. Ceritakan tentang kesedihan, kegembiraan, keriangan, kedamaian, keindahan *melampau-lampau* berbekalkan gambar. Ikut kreativiti masing-masing k?
  4. Kenapa sayang? impian? azam? paling nakal?
  5. Linkkan post entri
hokei...baru nombor 2 ja settle ni!



MAK DAN MAMA

Kenapa ada dua nama?

Sebab aku memiliki kedua-duanya

Aku bukan tamak, tapi...

Sebab kedua-duanya penting dalam hidup aku

Jadi kena jugak tulis tentang kedua-duanya

ini ayah dan mak . kan ? muka kami copy paste !

MAK cakap

Time lahir... aku yang paling nakal time lahir berbanding yang lain

sebab

Bila flash back balik, aku terBERAT dan terBESAR sekali

4KG baa... GAGAH kot. sob... sob...

susah nak teran disebabkan SAIZ yang agak XL

Sedih bila terkenangkan kami bukan housemate.

Rasa tacing pla... ='(

Punbagaimanawalau... kami tetap soulmate bha. Kongsi LELAKI yang sama

Dia tak kisah aku cium peluk laki dia

maintain cool slamba... Dia cakap tak apa

Suami dia ayah aku juga

Kami tetap bahagia walaupun jauh di mata




Mungkin semua ada hikmahnya

Tuhan kurniakan MAMA terbaik buat aku

Bukan Ayah nikah yang muda!



Tapi ini adalah mama angkat aku sejak ada gigi satu

Cukup dan terlalu baik walaupun kami tidak seDNA 

dia layan aku seperti menatang minyak yang penuh

seperti aku pernah wujud dalam perutnya 9 bulan

seperti aku pernah dilahirnya

seperti aku pernah disusunya

ahh...semua itu tidak pernah, dan aku tetap sangat sayang mama!


cukup sekadar menganggapnya sebagai kawan
adakah terlampau jahat meanggapnya sebegitu?

menjadikan aku lebih rapat dengan mama

bukan aku yang mahu...tetapi mama yang tetapkan

setiap MEMORI dikenang bersama

setiap REALITI dikongsi bersama

setiap FANTASI diimpi bersama


MAK dan MAMA kedua-duanya berbeza 

dan aku, sebagai ANAK MAK dan ANAK MAMA

yang bergelar sebagai insan biasa

kadang-kadang pening lalat nak bahagikan kasih sayang

YANG AKU PASTI

kedua-duanya telah reserb ruang terbesar dalam chamber of my HATI

nak crita panjang-panjang...makin raya sayu pula hati ni. sob...sob...
sudahlah jauh diperantauan...bro sudirman wat gua tacing-tacing tulis entri.


Dan...Aku harap suatu hari nanti akan bersama MAK, MAMA dan AYAH menjejakkan kaki ke tanah suci
Amin! sila amin ramai-ramai...biar cukup 40 orang


TATA!



NOTA KUKU :
masuk 3 tahun dah study kat Sabah... masih lom terbeli T-SHIRT sabah. harap-harap ada orang hadiahkan,
hea!




4 MURID MINTAK CUBIT:

sudirman said...

yeh..suka2...unik..awak je buat entri ada 2 mak..heheheh..sayangi mereka ye..link blog awak dah masuk dalam list join contest..tq

KyêrulL said...

Semoga Berjaya Untuk Contest Nie ^.~

♥ AMOYELLA said...

@sudirman

tengkiu. tengkiu.

♥ AMOYELLA said...

@kyerull

toche. toche. u jugak!

 

Blog Template by BloggerCandy.com - Background Image by TotallySevere.com