05 December 2012

KEK COKLAT MOIST



ASSALAMUALAIKUM


hai hai hai~


bertemu kembali dalam ruangan belog AMOYELLA . hehh . babun lama sudah i'olls tak hapdet blog . nampak berbusut dah sawang bergompal - gompal -..- sila abaikan kemalasan a.k.a tiada bahan sebenarnya nak updet . huk huk huk . so hari ini wa ada bahan mau kasi bagitau sama u'olls =D


sebenarnya khenn ... wa dah lama mengidam nak makan mencuba buat kek layer-less . sepanjang hidup wa 22 tahun gajah gedabak ini ... wa tak pernah buat kek layer-less . harap sangat first time buat kek ni tak mengeciwakan dahku -..- sebab kalau tak jadi kek ni ... konfirm mama wa tak kasi wa ccccaaan untuk buat kek layer-less lagi . sebab mama wa yang jadi sponser hehh .  mama wa percaya : bahawasanya kek layer-less yang wa buat akan kembang dan terus kempis di tengah . wwuwuuuwuwuu . please dong kek jangan siii begitu sama wa .


eh ... kek layer-less yang wa maksudkan ialah kek yang tak perlu berlapis - lapis di dalamnya . pukul adunan trusss zappppppp masuk loyang dan kukus tau bakar . faham ?


so tadi wa buat kek coklat moist ~..~


bahan - bahannya :

3 biji telur

2 cawan tepung gandum
1 cawan serbuk koko
1 sudu teh bikarbonat
1 sudu teh baking power

1 1/2 pack butter
150gm coklat masakan 
1 cawan gula
1 sudu vanilla
1 sudu chocolate paste

Pukul telur santai santai gitu dan asingkan . ayak semua bahan warna purple dan asingkan . bagi bahan kaler biru pula sila panaskan semua di dalam kuali dan semestinya di atas api ^_^ . Tutup api dan masukkan telur yang telah dipukul tadi . lastly baru masukkan bahan yang telah di ayak (kaler biru) ke dalam adunan . so siap adunan anda . masukkan adunan ke dalam loyang yang sesuai . ikut suka suki masing - masing .

sediakan pengukus . dan sila tunggu kek anda siap di kukus seperti yang sedang saya lakukan sekarang =D







0 MURID MINTAK CUBIT:

 

Blog Template by BloggerCandy.com - Background Image by TotallySevere.com