30 August 2011

Hari Raya 1st : SEDERHANA

maigad... hari raya pertama sesungguhnya amoy sangat sangat super duper sederhana. memandangkan pada hari raya pertama (setiap tahun) family angkat amoy akan mangadakan kenduri tahlil arwah nenek. jadi sekeluarga memang bizi untuk persiapan kenduri tahlil berkenaan. 

actually, Pada hari Isnin barulah amoy berada di kampung terchennnta ini. wah...! amoy just have ONE day untuk siapkan segala-galanya sebab selasa adalah RAYA. mama pla memang tunggu amoy untuk start buat kek lapis. haiyaaa... so pada hari isnin... start dari jam enam pagi sampaiiiiii ke malamnya amoy spend masa untuk buat kek lapis sahaja. (*sambil dalam hati berdoa semoga hari raya jatuh pada hari Rabu). mama pla bizi dengan persiapan kenduri. nasib beklah langsir dah siap pasang awal-awal oleh mama. sakitnya tulang belakang dan spinal cord di dalam nya tidak terkata sebab, memang non-stop lah kerja dari pagi sampai ke malam. 

Pada pagi raya pla... bergegas amoy pergi tukar cadar untuk tiga buah bilik. sebelum mandi sempat g tolong mama kuar kuah kacang. (^^) mandi dan ke masjid.

walaupapun... bersalaman dengan family kandung memang suatu kewajipan. balek2 ja dari masjid (sembahyang raya) terus bergegas ke rumah family kandung. semputtttttttttttttttt......................! sebab lepas tu kena pergi balek rumah family angkat buat persiapan terakhir untuk kenduri. wahhh! amoy rasa hari raya ini sungguh kalut dan membingungkan =.=

tetapi tidak apa.

sebab amoy sempat juga snap beberapa keping gambar.

family kandung (^^) love them 

my lil brother. ouh... buruknya ghupa amoy di hari pertama raya.

my mummy

Hari Raya 2nd baru amoy dapat start beraya sakan serta bercantek-cantek. kot?

hehe. nanti amoy upload gambar family angkat pla. dengan kek yang amoy dah buat dengan sewenang-wenangnya demi mengejar masa. hehe. babai u'olls!



2 MURID MINTAK CUBIT:

LutfiTutorial said...

wahh pade caem caem keluarganya . he he

♥ AMOYELLA said...

hai lutfi~ (^^) as usual bha. hee

 

Blog Template by BloggerCandy.com - Background Image by TotallySevere.com