31 August 2011

Hari Raya 2nd : CEMERLANG seket

SELAMAT HARI RAYA!

well... hari ni, HARI RAYA KEDUA amoy telah merasakan nikmat raya. heheh! pagi tadi amoy dan famly angkat pegi menziarah pusara nenek dan atok. dapat jugalah merasa nikmat hari raya (*sambil mengenakan baju raya yang baru siap pagi ni... hoho!)

me in majoring grey kebaya

with mama angkat. homed sweet home

our family members.... macik, me, mama, and Lubnan!

with my little sistah! eiyha. itu mangga gergasi

us. under a lover sky. posing beneath the bright sun. tehee

okey... that's all for today.

sekarang amoy sedang menunggu ketibaan family dari miri mo datang beraya kat Oya. (^^)

mode : melupakan essaimen yang bertimbun

30 August 2011

Hari Raya 1st : SEDERHANA

maigad... hari raya pertama sesungguhnya amoy sangat sangat super duper sederhana. memandangkan pada hari raya pertama (setiap tahun) family angkat amoy akan mangadakan kenduri tahlil arwah nenek. jadi sekeluarga memang bizi untuk persiapan kenduri tahlil berkenaan. 

actually, Pada hari Isnin barulah amoy berada di kampung terchennnta ini. wah...! amoy just have ONE day untuk siapkan segala-galanya sebab selasa adalah RAYA. mama pla memang tunggu amoy untuk start buat kek lapis. haiyaaa... so pada hari isnin... start dari jam enam pagi sampaiiiiii ke malamnya amoy spend masa untuk buat kek lapis sahaja. (*sambil dalam hati berdoa semoga hari raya jatuh pada hari Rabu). mama pla bizi dengan persiapan kenduri. nasib beklah langsir dah siap pasang awal-awal oleh mama. sakitnya tulang belakang dan spinal cord di dalam nya tidak terkata sebab, memang non-stop lah kerja dari pagi sampai ke malam. 

Pada pagi raya pla... bergegas amoy pergi tukar cadar untuk tiga buah bilik. sebelum mandi sempat g tolong mama kuar kuah kacang. (^^) mandi dan ke masjid.

walaupapun... bersalaman dengan family kandung memang suatu kewajipan. balek2 ja dari masjid (sembahyang raya) terus bergegas ke rumah family kandung. semputtttttttttttttttt......................! sebab lepas tu kena pergi balek rumah family angkat buat persiapan terakhir untuk kenduri. wahhh! amoy rasa hari raya ini sungguh kalut dan membingungkan =.=

tetapi tidak apa.

sebab amoy sempat juga snap beberapa keping gambar.

family kandung (^^) love them 

my lil brother. ouh... buruknya ghupa amoy di hari pertama raya.

my mummy

Hari Raya 2nd baru amoy dapat start beraya sakan serta bercantek-cantek. kot?

hehe. nanti amoy upload gambar family angkat pla. dengan kek yang amoy dah buat dengan sewenang-wenangnya demi mengejar masa. hehe. babai u'olls!



23 August 2011

PBS : Percutian Berasaskan Sekolah

Hari kedua menyaksikan betapa sengsaranya BILA KENA POSTING KAT SEKOLAH PEDALAMAN. huhu... hari kedua PBS amoy telah mengalami sakit perut dengan cemerlang gemilang terbilang! kurang ohsem punya perut... sudahlah musim ketiadaan air di sekolah berkenaan. maigadd! ottokajo? 

================== sekian ==================

Percutian Berasaskan Sekolah pada hari ini sungguh cool, relax dan annoying of course! bersantai menikmati pemandangan indah sekitar SK Menawo sambil membuat pengawasan ke atas abang dan kakak senpai yang sedang menyiapkan projek sekolah. 

dalam menikmati nilai estetika ini, dalam hati berbisik-bisik "pantat kepala. pantat kepala. pantat kepala" ouh terasa seperti ada lapan ekor naga sedang bergaduh dan bergelut dalam perut amoy! annoying orange sungguh! vd

sungguhpun begitu keaadaannya. bergambar tetap tidak dilupa. terima kasih daun keladi kepada sedara baim. =')

kebosanan memanjang =.=

MINAWO kaaaaa MENAWO? (_ _") amoy pun confuse

Cikgu Nana the garang . Cikgu Amoy the comel . Cikgu Anis the bebeh . Cikgu Mimi the kepo pot pet

segan laaa amoy bergambar tepi ustajah mimi. =)



amoyella : setelah sakit perut dan ke toilet untuk beberapa juta kali, sekarang sakit pla ni pinggang . haish! (=.=)


22 August 2011

Beza CINTA dan SUKA




Pernah anda terfikir maksud CINTA dan SUKA? Apa beza bila nda berada di depan orang anda CINTA dan juga di depan orang yang anda SUKA?
  1. Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.
  2. Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.
  3. Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.
  4. Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.
  5. Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja.
  6. Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka.
  7. Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn turut jua menangis. Bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.
  8. Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata cinta berbuah menjadi airmata. 
Amoyella : (=.=') blur~

SK Menawo Keningau

Assalamualaikum people ;)

urh! ada macam cikgu tak? (>.<)

Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) untuk kali ni amoy kena siapkan tugasan RBT 3118. amoy nanti akan menjadi cikgu KH. heheh! RBT ni sangat sangat super duper mencabar keLOSERan amoy sebab amoy ni bukan budak teknikal time sekolah menengah dulu. sobs sobs...

Sekolah bertuah yang amoy pilih untuk menjalankan PBS adalah SK Menawo Keningau. setelah membuat 5 kolaborasi (wow! 5 tuh!) akhirnya amoy and the gang mendamparkan diri dekat bilik gerakan SK Menawo. punyala keburingan tahap nenek gajah. akhirnya amoy menghabiskan sisa-sisa masa yang tertinggal dengan menonton City Hunter. terima kasih penaja laptop.

amoyella : hari hari PBS ibarat countdown untuk hari balek raya!

21 August 2011

The Sooo New Me

assalamualaikum people ;)


semalam amoy baru sahaja melancarkan lookbook terbaru bagi http://amoyella.blogspot.com/ . tehee... memandangkan line yang amat memilukan dan sangat sadis! amoy terpaksa buat layout gini seja... tunggulah bila sampai kampung t, lau ada line internet yang laju, amoy tukar lagi layout yang memang amoy aim sejak dari awal. geramjiiiipan sungguh. nasib bek bulan posa, lau nda mau juga amoy gigit gigit ni line maktab yang sangat tidak profesional.

oh ya! esok amoy akan start berPBS kat Sekolah Rendah Menawo, Keningau. rasa sungguh tidak sabar hendaknya. hehe. wish me all of luck and lucky ya kawan-kawan!

=.= amoy mau pergi mandi, pastu mo breakfast luk. eh mau kemas baju balik raya. dari semalam nda setel setel. k babai!

amoyella : blog kau ni macam tak best je dengan template begini. huhu

20 August 2011

Majlis Jasamu Dikenang Baktimu Disanjung Budimu Dijunjung

Morning People!
20 August 2011 suda hari ni. sedih bila terkenang masa berlalu begitu cepat. ramadhan kian pergi, mungkinkah amoy masih hidup untuk ramadhan akan datang...? setiap pertemuan pasti ada perpisahan, begitulah lumrah dunia (esheeeeeeeeeehh... bermadah puitis plak amoy pepagi nih!)

Persaraan wajib Pengerusi Koperasi IPG Kampus Keningau, Puan Lim Sai Kiow @ Penny Lim juga membuat kesebakan 100% di dada. Berpisah lagi! =.= paling yang buat amoy rasa tersentuh apabila Puan Penny Lim ingin berjumpa saya dan aniey monyeng pada hari persaraan beliau secara personel. banyak sangat nasihat yang beliau berikan sampai kami dua speechless ketika berada di dalam pejabat beliau. maigadd... puan pengarah turut memberikan cenderamata kenangan. memang betul kata sir kadir, susah kita nak jumpa pengarah yang boleh minum kopi semeja dengan orang-orang biasa. but she does! yup, amoy pernah breakfast dengan beliau di cafe. korang rasa, ada ka orang yang pangkat tinggi-tinggi nak join korang makan kuih RM1.00 = 3 biji sama-sama? susah nak cari... huhu

Sempena persaraan beliau, Kooperasi IPG Kampus Keningau telah mengadakan Majlis Jasamu Dikenang Baktimu Disanjung Budimu Dijunjung bertempat di Hotel Perkasa. 

Antara menu pada majlis berkenaan;





Antara yang hadir;






Yang Dirai ;

she looked sad giving out her speech


hadiah kenangan dari Kooperasi. sangat cantik.


Kooperasi Family Members


the girl

the pari-pari


amoyella : credit kepada saudari Chong Oi Lan, photographer pada hari berkenaan (tiada dalam gambar)

18 August 2011

Mummy and Sis! Happy Double Birthday

it's August 18 today!

Happy Birthday Mom.

Happy Belated Birthday Sis.

untuk ibu, Norfidah Abdullah @ Chiong Ah Jit, doa anakmu seiring saat mengulir waktu.

buat adikku, Seha Halikei @ Bolhassan, kusisip doa agar sejahtera sepanjang hayatmu.





amoyella :  amoy mau balek ='( rindu cemuaaa orang, benda, kucing, bilik, katil, tilam, bantal busuk kat rumah. sobs sobs...

15 August 2011

HAPPY BIRTHDAY DEAR JULY AND AUGUST!

jam 09:30 tadi amoy join birthday celebration ala pool lumuts party (=.=)
actually mo sambut time dekat juta haritu. tapi...tapikan... memandangkan tiada lagi space dalam usus perut untuk di refill lagi... maka befday terpaksa ditangguhkan ke suatu masa yang telah ditetapkan iaitu MALAM TADI. makanya amoy dengan gagah bertelekung selepas terawih terus ke pool yang dimaksudkan.

HAPPY BIRTHDAY untuk ALVIN, ARFIKZ, CYLLA, MAXX dan AZRUL !


inilah kek yang sedang bergerak gerak dalam usus amoy sekarang ini. hehe

ALVIN 24 JULAI 1990! HAPPY BELATED BIRTHDAY~

ARFIKZ 01.08.1990 HAPPY BELATED OSO... (^^,)


HAPPY BIRTHDAY CYLLA 10.08.1998. HOT GOJES SELALU!

MAXWELL! HARI INI 15.08.1998 HAPPY BIRTHDAY!


HAPPY BECOMING BEFDAY AZRUL! KEEP ROMANTIC. HAHA
17.08.1990

 amoyella : amoy takda fulus mo bagi hadiah. tapi time befday amoy nanti, amoy nak minta hadiah. hehe!


14 August 2011

Berbuka Puasa @ Pizza Huts Keningau

entah kenapa semenjak ramadhan ini amoy balek-balek taip entry pasal makan makanan makan makanan? yelahh kau nak makan besi... ganjil juga kan. burh. tapi takpe. asalkan makan, perut kenyang, hati manyak sinang lohh! sememangnya time bulan ramadhan ini mengingatkan amoy kepada pelbagai jenis makanan. dan amoy rasa sempena ramadhan ini berat badan amoy semakin cemerlang gemilang dan terbilang. hoi hoi!



lady in red.
sungguh tak menyangka baju amoy pada hari berkenaan seTEMA dengan dinding.
tahniah encik dinding!

lady in purple. dia cakap gigi dia terlampau menonjol melampaui batas bila posing gini.
hahhaa. perasan lah. mana? mana? gigimu?

lady in strips hoodie. malasku... malar jak bertrip
walhal o.2 saat sebelum tu suruh amoy tangkap gambar dia

dinding ke amoy tu...? edeiii!

sailormoon pink. sailormoon peach. sailormoon cekelat

seafood marinara. kah? ntah apa nama dia. aigoo... lupak

sisa. licin hokey!

with JIPUN"S mommy

wuwuu....macam wujud di alam dinding pla amoy kat situ

the photographer tiruan. memang begini =.=

amoyella : sedih sebab ada saturang lagi nda jadi join. sobs sobs... =.=

SAMPAH

Hari ini amoy rasa agak BINGUNG sebab sumting telah come up membengunggkan amoy. cis... bulan ramadhan begini sepatutnya setiap orang cuba mengawal emosi masing-masing... bukannya melepaskan emosi di tangga dan membiarkan orang yang melalui tangga berkenaan menjadi mangsa virus batuk anda.

sampah

kalau dah tahu benda tu salah dan silap sendiri

tolonglah jangan letakkan kesalahan anda di pihak lain

jangan sampai saya anggap anda adalah SAMPAH



13 August 2011

Makan Sampai Buncit dan Boroi

Salam 1 Ramadhan buat semua pembaca yang berlingkar di belog kesayangan amoy pada malam pagi  ini. sejak duamenjak kebelakangan nih amoy sangat bizi for nothing. haiya... sampai masa untuk mencari boiperen sendiri pun tiada. almaklumlah...udah gue bilangin...gue bizi kok. capek banget sih!

dalam kecapekan dengan tugas yang bergunung ganang ibarat himalaya dan kinabalu digabung bersama ini amoy menjadi semakin kurus. haha. LOL. tipu. amoy maintain kuat makan macam biasa. baru ja petang tadi kelas amoy buat majlis berbuka puasa bersama-sama di hotel juta. buffet hokei! sesungguhnya amat berbaloi baloi gua habak kat lu beb! berbaloi sebab amoy ni memang kuat makan... ngam pla bila makan buffet~ huahuahua... apa lagi... habis dessert, makan berat, desert lagi, makan berat lagi ---> dessert lagi. berulam lagi. berABC lagi. dan pelbagai jenis ramuan dan jenis masakan telah amoy susun berlapis dengan kemas-kemas dalam usus ini agar lebih banyak ruang dalam perut ini dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh makanan cap JUTA.


ini adalah ekspresi malampau muka terlampau menikmati makanan. heh!



ouh...ini gambar semasa kami beraya berbuka puasa di Kayangan.. sebab tu agak berawan nano ckit gambar ini




atas pemintaan... terpaksalah bergambar dengan mineh ni

Cik Siti Amoy. ok tak?

Kerabu Mangga yang sedap sioottt

soup of the day. meatball soup. kot? haha

Antara makanan yang memenuhi ruang usus amoy



yeah! faverettee baini. wajib sepinggan ambil : pasti licin

the sarawakian yang shomel3

amoyella : mau lagi berbuka kat sana... siapa mo ceponser? jom jom!

 

Blog Template by BloggerCandy.com - Background Image by TotallySevere.com