16 May 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

BERCINTA DAHULU @ NIKAH DAHULU

kedua-duanya berbeza mengikut konsep, konteks, dan masa. ceh... bukan main lagi intro macam nak kena minta lepuk oleh kamus dewan doblas kali. Memang jelas walau tanpa kanta profesor klon yang tebal , konsep keduanya berbeza sebab perkara ini dipisahkan oleh dinding bilik. yaaloh, hengkau nak bercinta dahulu xleh tinggal sebilik. kalo hengkau dah nikah bolehla tinggal sebilik . mengikut hadat turun temurun kampung pisang . ini adalah menurut kesedaran sivik . dan jika dilihat dari sudut masa . perrrgh ayat macam nak jawab exam bertulis BMM3106 . Masa jelas membuktikan NIKAH DAHULU adalah zaman dahulu punya trend . BERCINTA DAHULU pula merupa zaman sekarang punya style. 

Antara kedua-duanya , paling manis adalah berSSSINNTA DAHULU . sebab ? sebab ... sebab ... kami sebagai perempuan diberi masa untuk memilih calon - calon roomate yang kami paling gemar . rasa nak je tampar muka sendiri guna kapas empat segi . muehehe . ehh , yang tak setuju sila angguk faham . yang setuju sila angguk setuju ! hoyeahh ! lagik ?  ... kalau boleh , berilah kami peluang untuk mengenal dengan lebih dekat dulu orang yang akan kami bawa sehidup semati ni haaa... tak mau la dapat yang suka bagi pelengkung hari- hari . bercinta dahulu juga bermaksud , pilihan terletak di tangan sendiri . bukan dari family . so, baik buruk tanggung laah sendiri . tidak akan timbul masalah : meletakkan kesalahan dibahu orang lain pada masa depat . ohh ... sweet ... rumah tangga tanpa campur tangan kuasa - kuasa asing . 

ehh ? apsal balik- balik sebut bilik ? nampak betul pla berkahwin adalah untuk tettttttttttttt.... hokey , sila faham jiwa remaja yang sedang berpuasa ini sedang menahan nafsu lapar dan dahaga . Bercinta dahulu juga memberikan pengalaman suka duka pahit manis . Paling manis adalah pengalaman 1st time jumpa . makin makin kalo blind date .  berdasarkan pengalaman sendiri . koling - koling untuk memperincikan identiti memasing yang tak pernah berjumpa sebelum  ini . terasa diri seperti dikejar paparazzi nak tangkap gambar curik . ohh ... keji sunggu hotak ini . semakin lama semakin gedik pla entri ni . almaklumlah perempuan . sila jangan salahkan amoy . sila salahkan jantina ini . 


hei hei ! hengkau nak buat cenggini bila dah kawen ?
sangat buang tebiat ... time couple ah buat . =)


Pemilik SEGMEN =)


Sekian sahaja . Kalau suka silalah like

4 MURID MINTAK CUBIT:

aida4eva said...

(^_______^)

cintakan manusia, manusia akan mati,

cintakan Allah..itu pasti kekal abadi…

http://aida4eva.blogspot.com

cik faez said...

haha .. pic tu pic kawen lari ka ? ;)

p@kcikLie said...

wah bagus entri anda ye...I like.

anismelon said...

huuu...dua dua ade kelebihan tersendiri..tp lebih elok kalo hati kite yg msih muda nie terpelihara dr jatuh hati..:)

jom singgah anis punye..
http://anismelon.blogspot.com/2011/05/segmenben-ashaari-bicara-cinta-sekali.html

 

Blog Template by BloggerCandy.com - Background Image by TotallySevere.com